dinsdag 10 september 2013

Proloog

Welkom. Alle begin is moeilijk, en dat geldt zeker voor de allereerste zin van een nieuwe blog. Zeker als de auteur ervan een notoir slacker is die al meerdere blogs heeft opgestart en opgegeven.

Een kleine inleiding lijkt een gepast begin. Een mission statement, zo u wil.

Wie mij zelfs maar een beetje kent, weet dat ik sinds jaar en dag mijn vrije tijd vul met Magic: The Gathering, 's werelds eerste Trading Card Game. Om alle legal crap achter de rug te hebben: Magic: The Gathering is eigendom van Wizards of the Coast. Ikzelf bezit jammer genoeg geen rechten op dingen als kaartnamen en -art.

Ik verzamel, durdle en speel toernooien. Mijn eerste echte deck was Merfolk (in de volksmond ook beter bekend als visjes, vissenkoppen of murder smurfs, dat een hele weg heeft afgelegd van casual crap met Sage's Dousing tot full-fledged legacy met Force of Wills en Wastelands.
Merfolk is al lang geen speelbaar deck meer en ondertussen heb ik mijn Silvergill Adepts ingeruild voor Tarmogoyfs, maar de Force of Wills en Wastelands worden nog steeds goed gebruikt in mijn nieuwe stokpaardje: BUG Delver. Daarnaast speel ik op z'n tijd ook eens graag Modern, waar Melira Pod (èchte Pod) mijn voorkeur wegdraagt.

Mijn playset Deathrite Shamans draait dus dubbele shifts. Bij deze is dan ook meteen de titel van de blog enigszins toegelicht.




"Allemaal goed en wel," hoor ik u zeggen, "maar waarom dan een blog?"

Met deze blog hoop ik een verzameling toernooiverslagen aan te leggen. In de aanloop naar de Grand Prix in Antwerpen in oktober worden er bijna ieder weekend meerdere toernooien georganiseerd, waaraan ik vol enthousiasme (soms,alleszins) deelneem. Van deze toernooien doe ik verslag, ter lering en vertier. In de eerste plaats probeer ik hierdoor meer over mijn speelstijl en resultaten na te denken, om hopelijk tot verbetering te komen. Als toevallige passanten daardoor eens smakelijk kunnen lachen om mijn meest recente brainfarts, is dat mooi meegenomen.

Bij deze hoop ik dan ook dat het duidelijk is dat ik allerminst een professionele speler ben. Wie naar hier komt voor de laatste nieuwe tech en verslagen van top 8's, zal allicht op zijn honger blijven zitten. Geen zorgen, ik heb gehoord dat LSV er ook aardig wat van kan. Van hem en de andere pro's kan u allicht meer bijleren dan van mij.


... Maar mijn stijl hebben ze niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten